Dus - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joris Griendt - WaarBenJij.nu Dus - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joris Griendt - WaarBenJij.nu

Dus

Door: Joris !

Blijf op de hoogte en volg Joris

22 November 2007 | Nederland, Amsterdam

Gisteren ben ik bij de Gouden driehoek geweest, het drielandenpunt van Myanmar, Thailand en Laos. Met een boot door de rivier gescheurd en even in Laos gewinkeld.
Eerder was ik al de genspost met Myanmar overgestoken. Dat was nodig omdat ik 32 dagen hier ben en je bij meer dan 30 dagen een visum nodig hebt. Door de oversteek mag ik een maand langer blijven. Was toch best spannend, die oversteek, formaliteiten, stempels en 500 baht. Niet duur... ;).
Onze gids was grappig; behalve moppen als 'I lost my telephone number, can I have yours?', kon hij een beetje Nederlands; 'geen probleem, jij bent bloedgeil, ik wil jou knuffelen'. Ik heb em 'huppelepup' en 'ik ben gek' geleerd.
Vandaag begint een groot 3daags festival waarbij duizenden verlichte bootjes en lampionnen in de rivier worden gelaten, met veel vuurwerk en misschien ook wel bombarie. Je leest het in de

• 22 November 2007 - 07:36

M3nn0:

Een multinational! En dat voor geen geld. Je boft maar.
    Je hebt je eigen STRP fest dus? Leef je er maar volop uit dan lezen we het in

• 22 November 2007 - 08:06

Kos:

cool, 't komt echt over dat je een mega relaxte vakantie hebt!

• 22 November 2007 - 08:51

Anneloes:

Wat zei jij tegen die grappige Thai ?
    I lost my wallet, can I have yours ?

• 22 November 2007 - 11:50

Hugo:

Hoeveel bombarie precies?

• 23 November 2007 - 12:07

Willem:

Ha die Joris,
    Allereerst gecondoleerd nog met je oom
    Loek. Triest hoor en dan alles op afstand
    mee te moeten maken.

Gelukkig geniet je van je vakantie, leuk
    om allemaal te horen. Blijf er wat moois
    van maken. Hou je goed.

Groetjes Willem

en
    natuurlyk ook van my gecondoleerd
    ik lees alles mee en denk veel aan je
    liefs dorrie

• 23 November 2007 - 17:31

Robbie Relax:

Hey joris,
    Die longtailboten zijn kewl hè, met zo'n mega motor achterop. Veel plezier met het festival, zal zeker tjil zijn. Adios

Robbie

• 28 November 2007 - 19:13

Kevin:

Klinkt heerlijk, vuile Mongool. Gaat alles goed met de rugzak? Heb je al veel nieuwe dingen gekocht........