Jungletocht - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joris Griendt - WaarBenJij.nu Jungletocht - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joris Griendt - WaarBenJij.nu

Jungletocht

Door: Joris !

Blijf op de hoogte en volg Joris

20 November 2007 | Nederland, Amsterdam

Hoi allemaal!

Net terug van een 3daagse trektocht door de heuvels bij Chiang Mai. Leuk! Slapen in een bamboehutje (echt een hut), 's avonds kampvuur en gebraden eekhoorn geproefd (echt eekhoorn). Smaakt als kip. Volgens mij smaken alle vreemde vlezen als kip. 5 minuten verder was een dorp met houten huisjes (echt hout), maar somehow wel zonnepanelen ernaast. Grappig. Vandaag gebamboeraft, hoewel het eerder gewoon op varen leek, niet echt een wilde rivier. Daarna een uur een ritje op een olifant (een echte) en dat was leuk! Wel zielig, want als ze niet lopen staan ze aan kettingen en als ze niet luisteren worden ze een beetje geslagen. Ik heb in kleermakerszit op z'n hoofd gezeten en dat was gewoon relaxed! Langs de 'weg' voor 20 baht bananen gekocht om ze te voeren. Als je niet uitkeek pakte hij de hele tros in 1 keer met z'n slurf.
Waar we vanncht sliepen (ieder een privebamboehutje) was een brede waterval de douche. Als je eronder stond ging het echt keihard! Daar kan mijn douche nog iets van leren..
Tot de volgende keer!
Groet Joris
ps; had ik al gezegd dat alles hier zo goedkoop is?

  • 20 November 2007 - 10:33

    Benj:

    Kerel, mooi dit alles te lezen!
    Baht het niet dan schaadt het niet, dus leef je maar lekker uit.

    groet Benj

  • 20 November 2007 - 10:44

    Aura:

    SUPER!!!!
    Leuk om je reisverslagjes te lezen....vervelen absoluut niet.Gaaf dat je zoveel meemaakt en ziet!

    Liefs Aura

  • 20 November 2007 - 11:09

    Mr. Marry:

    Kikke zeg!
    Was het ook niet een beetje eng zo hoog op de olifant?

  • 20 November 2007 - 12:01

    Anneloes:


    Wat heerlijk zeg zo'n watervaldouche...
    Gebraden eekhoorn, breng Kentucky maar niet op de hoogte...
    Ga je ook sprink'haan' proberen, dat klinkt als kip maar of het zo smaakt? same same but different zeggen de Thai dan.
    Um een olifant slaan klinkt niet zo zielig, maar op z'n hoofd zitten...lol...
    Ben benieuwd naar t volgende avontuur...

  • 20 November 2007 - 12:17

    Kos:

    Godse toeristisch... mooi, je klinkt enthousiast!

  • 20 November 2007 - 14:34

    Anouk:

    Leuk!
    Wie is we?

  • 20 November 2007 - 15:31

    Linda A:

    Jij maakt nog eens wat mee...
    Terwijl jij op olifanten zit, richten wij ons huisje steeds meer in!
    Wanneer ben je terug?
    Kom je dan kijken?!

  • 20 November 2007 - 16:34

    Bart:

    klint goed, wat wordt je volgende bestemming, een dagtochtje naar birma, als dat alweer mogelijk is. na 20 minuten op een hoofd van een olifant zitten, kon je zeker wel een kussentje gebruiken, het zijn lieve dieren maar stinken wel een beetje, zouden wij ook doen als wij zoveel bananen eten

    Gr Bart

  • 20 November 2007 - 17:34

    Lotte:

    Ik heb net op je mail een berichtje achtergelaten, dus hou ik het nu effe kort! ja je hebt al 13 x gezegd dat het zo goedkoop is daar, je komt zeker uit NL hèèèèè hahah!
    Ja, grappig op zo'n olifant, maar prikte die dikke haren niet door je broek? dat had ik in Sri Lanka toen..was wel echt gaaf om op zo'n beessie te zitten! Eekhoorntje...och gèrrum! Ik moet zeggen dat ik nog nooit gehoord heb dat je ergens eekhoorntje kan eten! waar ben jij in hemelsnaam terecht gekomen?? hihi
    Nou, dag gezellige olifantenhobbelaar! Ik zal ze de groeten doen van jou in die blauwe doos!!
    Laterzzzzz Liefs lotte

  • 20 November 2007 - 18:19

    Robbie Relax:

    Hey Amigo,

    God om te horen dat het godse kewl en vet tjil is. Ja je kan daar als koning leven van een westers salaris. Ik had ook moeite om mijn geld op te krijgen. Geniet ervan en doe veel leuke dingen.

    Adios Robbie Relax

  • 21 November 2007 - 10:53

    Karin:

    Klinkt allemaal echt leuk. Blijf ervan genieten.
    Groetjes Karin

  • 21 November 2007 - 11:04

    Hugo:

    Voor de mensen die nog die kant op komen is het prettig om te lezen dat er menigmaal bevestigd wordt dat alles ZO goedkoop is. Have phun, kusje Hugo

  • 21 November 2007 - 12:15

    Wendy:

    ken nog een leuk liedje van een eekhoorn; eekhoorn eekhoorn met je lange staartje, eekhoorn eekhoorn spring maar met een vaartje. Tikke take tomen...roets in de bomen.......helaas niet meer voor dat eekhoorntje van jou maar verder eet smakelijk en blijf genieten! x

  • 21 November 2007 - 14:06

    Bart:

    Hoi Joris, je hebt geluk zaterdag is een van de belangrijkste feestdagen van het jaar Loi krathong.Dit wordt heel groot in thailand geviert, changmai staat bekend om zijn parade en veel vuurwerk. De thais laten dan allemaal ballonen op met vuur, dit is voor veel geluk.Verder maken ze ook allemaal kleine bootjes met veel bloemen en kaarsen, dit gebeurt in de grachten van het oude stads gedeelte met heel veel ritueel etc. Dit mag je niet missen .Gr Bart


  • 21 November 2007 - 21:53

    Aisla:

    Echt gaaf! Enne had ik jou niet gezegd dat alles zo goedkoop was? Sorry vergeten..... Ga door met schrijven, ik ben nog steeds zjaloersssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Ik ben in Thailand !!!

Recente Reisverslagen:

13 December 2007

Tatoeage

10 December 2007

Valreep

09 December 2007

Koh Tao

04 December 2007

Eiland

29 November 2007

Geen weeshuis
Joris

Ik ben in Thailand !!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 18663

Voorgaande reizen:

12 November 2007 - 14 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: