Van Sukothai naar Chiang Mai! - Reisverslag uit Saint-Pierre, Sint Pierre en Miquelon van Joris Griendt - WaarBenJij.nu Van Sukothai naar Chiang Mai! - Reisverslag uit Saint-Pierre, Sint Pierre en Miquelon van Joris Griendt - WaarBenJij.nu

Van Sukothai naar Chiang Mai!

Door: Joris !

Blijf op de hoogte en volg Joris

17 November 2007 | Sint Pierre en Miquelon, Saint-Pierre

Hoi allemaal!

Terwijl bij jullie Sinterklaas de hoek om komt, liggen hier de pepernoten nog steeds niet in de winkel.... Wel 1001 andere dingen.
Gistermorgen was ik in Sukothai, de oude hoofdstad van Thailand. Om de hitte en busladingen toeristen voor te zijn, en omdat ik vroeg in bed lag dus vroeg wakker, zat ik al om 6.15 om mijn gehuurde fiets! Een hele hoop 12e en 13e eeuwse tempels bezocht en overal heerlijk alleen. Ik was van plan om af te dingen op de prijs van de fiets, maar dat gaat niet echt met 20 baht; 40 cent voor een hele dag! Na 3 uur had ik er genoeg van, toen ik ontdekte dat ik ook een brommer/scooter kon huren! Wel 10 x zo duur, maar nog steeds spotgoedkoop dus! Heel de dag rondgecrost, meer dan 100 km, van tempel naar tempel. Foto's kan ik er nog niet van laten zien, want, geloof het of niet, ik kreeg stroom toen ik de fotokabel in de pc deed...

Terwijl ik zelf vaak geen zin heb in het lezen reisverhalen of -mails van mensen, merk ik dat het schrijven best leuk is. Dus mocht je dit niet lezen, ook prima! Sukkel! O, je leest toch verder :)

Vandaag in Chiang Mai aangekomen, noordelijke stad van waaruit 3daagse trekkings door de jungle worden georganiseerd. Dat ga ik dus doen! Morgen of overmorgen.
Groeten aan de sint en de zijnen en tot de volgende keer!

Ps, blijf me verbazen over de prijzen hier, 1 euro voor een lekkere warme maaltijd is de normale prijs!
En afdingen zouden ze in Nederland ook moeten invoeren. Maar daar komen dan natuurlijk weer invoerrechten op...

Kus Joris

  • 17 November 2007 - 13:05

    Anouk:

    Kei leuk om te lezen. Of vind je het niet leuk om alle berichten te lezen? Sukkel. Ow je leest toch.

    De sint is goed aangekomen gelukkig.

  • 17 November 2007 - 15:16

    Willinda:

    Jouw reisverhalen zijn tenminste vlot geschreven....

  • 17 November 2007 - 18:34

    Kevin:

    Klinkt goed. Maar ik wacht nog steeds op die foto met bewijs dat je echt daar bent!!!

    Kus

    Kevin

  • 17 November 2007 - 18:52

    Wendy:

    maaruh een ontbijtje bij Ikea kost ook maar 1 euro en weet je wat je daarvoor allemaal krijgt???

  • 17 November 2007 - 22:31

    Anneloes:


    Hee Avonturier,

    Leuk om te lezen...
    Ja van die prijzen blijf je achterover slaan.
    Voor zo'n 120 baht kun je al sex on the beach hebben.
    Heb ik ook gedaan.
    Is nog veilig ook, zolang je het bij maximaal 3 houdt.
    Heh bah wat klinkt dat ranzig zeg, ik heb het natuurlijk over de cocktail ;-)

    Heel veel plezier met je jungletocht, kijk uit voor verdwaalde pieten en olifanten en bedenk goed wat je met je laatste rolo doet..

    Take care...

  • 18 November 2007 - 08:53

    Wybeke:

    Normaal heb ik ok geen zin om al die reisverhalen te lezen maar je schrijft lekker snel.....Veel plezier in de jungle. Ook op de fiets?X

  • 19 November 2007 - 01:00

    M3nn0:

    Sawadee!

    Al fijne kiekjes kunnen maken?

  • 19 November 2007 - 12:03

    Henri:

    Hoi Globetrotter! Ik ben natuurlijk gestopt met lezen na het woord Sukkel in je laatste bericht. Grap¨je... Klinkt allemaal heel erg gaaf! Geniet ervan! Denk aan je! Kus uit Koud Amsterdam. Henri

  • 19 November 2007 - 13:50

    Lotte:

    He die Joris!
    Doe je goed, daaro!!! Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en geniet!
    Ja en die prijzen...lachuh natuurlijk..je vooral niet inhouden met leuke dingen kopen haha! je krijgt een hartverzakking als je dadelijk weer in NL bijv. gaat uiteten hihi.
    Onze trip naar de Filippijnen is geboekt! Joehoe! En wat betreft mijn rug is de uitslag niet echt geweldig (kan gelukkig wel gewoon werken hoor) maar heb nu wel eindelijk een 'uitslag' en kan het probleem aangepakt worden! Waaronder injecties die ik morgen al in mijn tussenwervelschijven krijg!
    Marielle (mijn vriendinnetjes) is zaterdag vertrokken naar Thailand..maar dan met een groepsreis en dat is toch minder leuk, is mijn mening!
    Nou het ga je goed! En ik kijk alweer uit naar je nieuwe berichtje!

    Liefs Lotte

  • 19 November 2007 - 14:22

    Kos:

    vuile geldwolf!! Maar 40 cent hoeven betalen voor de huur van een fiets voor een hele dag, en dan nog willen afdingen bij derde kindjes van de wereld!

    P.s. je mist sinterklaas, maar je kunt daar toch wel een Thai Thai poppetje kopen of niet?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sint Pierre en Miquelon, Saint-Pierre

Mijn eerste reis

Ik ben in Thailand !!!

Recente Reisverslagen:

13 December 2007

Tatoeage

10 December 2007

Valreep

09 December 2007

Koh Tao

04 December 2007

Eiland

29 November 2007

Geen weeshuis
Joris

Ik ben in Thailand !!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 921
Totaal aantal bezoekers 18653

Voorgaande reizen:

12 November 2007 - 14 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: